Galet Bra saker som ska göras i sommar.

Sommaren 2009 blir mestadels tiden ägnad åt att jobba men jag har ändå bestämt mig för att de helger jag har ledigt så ska jag hitta på småutflykter. Om så med familjen, vänner eller själv så ska jag ha mina små äventyr inplanerade.
Kuuuuul!
Vill ni hänga på? klart ni ska... Säg bara till så planerar vi!




- Jag ska cykla (helst tandem) på Ven och tälta en natt, grilla och dricka öl.
  En av de mysigaste öarna, som är sådär lagom liten och platt att man nästan kan se över hela ön från sin cykel.


- Ta med cyklen på färjan över till Helsingör, cykla där längs kusten. Sjukt vackert och en perfekt cykelväg en bra bit mot Hornbæk vidare mot Skagen om man känner för det. Ett schyst gäng, goa kalla och med fint väder. Kanske tälta en natt eller bara sova på en bänk (eller) ett vandrarahem. Ta det som det kommer. Frihet.


- Louisiana Museum of Modern Art.
Åka till Louisiana i Danmark, kanske passa på under cykelturen eller tar man det en annan helg. Djupt försjunken i konst & kultur.
Utställning 5/3 - 20/9 09
Mer än 100 verk av mer än 40 konstnärer - bland annat över 20 som är nya i samlingen - från omkring 15 olika länder. Skulptur, måleri, video, installation, fotografi, teckning och grafik. Donerats av privatpersoner, artister, dödsbon och stiftelser.

- Resa till en storstad en långhelg.
Jag vill verkligen resa till en storstad i sommar över en långhelg. Någonstans där jag inte varit tidigare. Gärna en stad där det finns mycket konsthistorik och vacker gammal arkitektur, så som Florens...
(I Florens finns 51 museer och 24 historiska kyrkor & det är en stad med ett tydligt spår av medeltiden.)
eller Venedig...
("adriatiska havets pärla", "staden på broarna" & på 1600 -talet var Venedig en av de främsta musikaliska centra i europa)
        
Florens, Florense & Venedig, Venedig !


- Paddla i Rönneå.
För ett tag sedan berättade brorsan, Hjalle, att han och hans kompisar brukade göra det på somrarna när de var yngre.
De hyrde kajaker/kanoter och sedan paddlade dem i typ två tre dagar, fiskade lite men hade väl mest galet skoj bara.
Stannade till när dom kände för det, tältade, grilla och drack öl.. =) Låter inte alls fel.
INTO the Wild. De ska bara göras i sommar.



- Sedan att gå på Tivoli är något jag bara måste göra i sommar.
Tivolit i Köpenhamn och även En helg i Göteborg med framförallt Liseberg..
Äta sockervadd, sockerglaserade äpplen, lusta mig i lustiga huset, blir plaskblöt i blötekarusellerna &
köpa fjantiga sovenirer, jaaaaa!!



Det är vad jag har planerat in än så länge, dock inte inplanerat
på några speciella datum men det kommer :)
Listan kommer nog utökas.
Vill du joina eller har andra fräächa idéer höra av dig, jepp! :D


E.



Kommentarer
Postat av: elin

kära, någon av de dr grejerna hade varit kul att göra med dig =)

2009-05-21 @ 19:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0