Söker min egen nya stig.



Livet snurrar runt som en sockervaddsmaskin och jag blir inlåst i allt äckligt socker. Otäck känsla.
Jag sitter och tittar ut på storstads trafiken och det finns inte mycket jag ser där ute som får mig att känna den ro och trivsamhet jag söker. Stressade människor tutar på varandra i bilen påväg hem från jobbet med ett sug i magen. Sedan lunch har de inte hunnit få i sig annat än fem koppar kaffe och kanske en kanellbulle. Fejk-läder på fötterna som tillåter regnet att tränga in och göra oss höstsnoriga, leder till taggtråd i halsen som bedövas med placebo effektiva läkemedel.
Sverige.
Ett mittemellan land som är svår att sätta fingret på.

Saknar.
Att andas.
Att se min dröm.
Att ha en ugn.
Att baka.
Att inte äta frukost ensam.
Skåne.
Att veta om jag gör rätt val...

>Sockret tvättas bort med vår-regnet när jag går längs min nya stig.


E.

Kommentarer
Postat av: Totte

Ahh, underbart att vakna så :) Hur mår du? verkar lite höst deppig? jag har haft en sån vecka också i så fall. Haha, party imorgon och när vi väll partar gör vi det hårdare än någon annan :)

2008-11-07 @ 23:45:32
URL: http://tottebergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0