Saltdroppar.

Magkänslan är bra underlig, även känslor som kommer från hjärtat och sedan något som man brukar kalla sunt förnuft från hjärnan, hur får man grep om dem. Fast jag vet inte om jag har något sådant ibland, sunt förnuft?
Jag har väldigt svårt att följa det sunda tänket när jag känner att mitt hjärta talar för något annat. Jävligt kompicerat. Magkänslan är nog det bästa.. men, vad är det egentligen, lite av både hjärta och förnuft?
Väldigt ofta är ångesten min efterhängande demon. Han vill inte sluta dra mig i håret, bita mig i nacken eller knyckla ihop min mage. Han finns där, tror jag, för att jag inte gör det jag borde göra, d.v.s det som känns bäst och som kan få mig att må bra!
Just nu känns min tillvaro rätt grå och jag vet inte vart jag ska börja dra i trådarna för att väva i hop min fina gyllene livsmatta. Det här känns som en del av mitt liv där jag ska lära mig att känna fattigdom, ensamhet & saltdropparna som inte allt för sällan rinner ner för mina kinder. Suck.
Hur gör ni får att få vinden att vända?

En dag i taget, sedan efter jul & nyår blir det ändring på saker och ting får jag hoppas.

E.

Kommentarer
Postat av: Ida Kentner

Tack för din fina kommentar vännen! Har fått lite mer peppning på att söka lägenhet i Malmö nu. Hoppas bara jag kommer in. Vad har du tänkt göra sen? KRAMAR!

2008-11-04 @ 17:00:36
URL: http://idakentners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0