organisera.



Är hemma hemma i Skåne nu. Det känns jätte bra, har så mycket jag måste placera i fack och organisera i mitt eget huvud och det finns ingen annan stans än hemma det fungerar.
Att vara nära människor som vet hur jag fungerar, att vara nära de stigar jag själv sprungit upp för länge sedan med mina barnfötter, nära bäcken som överröstar mina grågrumliga tankar, nära dofter som under uppväxten grott i mig och blivit en del av Erikalukten, nära platser jag hittade på magiska historer om.
Tidigare har jag nog bara varit rädd för att fasna här, vilket jag vet är omöjligt för min del. En orolig själ som aldrig hittar hem och samtidigt hittar ett hem överallt. Home is where the heart is.

Idag håller jag på med lite plugg som jag försöker att få gjort. Inte så lätt med allt virrvarr i mitt huvud men med lite musik och en kopp kaffe kan jag nog koppla bort omvärlden och fokusera på intressant ungdomsdemokrati. Jag är sugen på det faktikst.


E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0