Flash back,,

Lustigt hur mycket som verkligen kommer tillbaka till en.
När jag är hemmahemma så här och är ute i trädgården med Tarantino förvånas jag över hur liten jag har varit en gång i tiden :) Jag gick till mitt gamla klätterträd som jag som liten tyckte var sååå stort. Nu kan jag nog fälla trädet om jag så skulle försöka klättra i det.
Minns även att i det trädet hade jag en gång för länge sen hängt upp en liten burkliknande sak. I den hade jag jätte många små små lappar och på dem hade jag skrivit saker som man kan hitta på att göra. Så de dagar jag var uttråkad och inte kom på något att göra klättrade jag upp i trädet och tog en lapp, smart va?! :)

Tidigare när jag bodde hemma hade jag mitt rum i stugan, som ligger på tomten. Där hände ett och annat och det var verkligen där jag tillbringade mina tonårs-år. Trots att den är putteliten så hade man sitt liv där ute och man kunde göra vad man ville utan att pappa skulle klaga på för hög musik eller att man stängde av tv:n för sent.
En dag när jag kom hem satt en liten rolig skylt utanför min stuga.

"Flrbjudet för harar och kaniner att vistas i planterat område"


Och sen en liten bild på en kanin.. kul kul. Haha de var Hauset som hade hittat den någonstans och sedan kört förbi mig och satt den utanför mitt hus.


Min pappa har allltid varit smått lustig, han har speciel stil och är envis. När vi flyttade hit planterade han en gran mitt på gräsmattan, den var liten och söt då men den växte och växtre oxh växte, verkade helt enkelt som om den aldirg skulle sluta växa. Han är nog väldigt förtjust i den granen för inte skulle han plcoka bort den trots att den började skymma hela huset utan ist kapar han av en del av toppen.. jag lovar det såg otroligt roligt ut men en halv gran. Nu börjar den ordna sig igen, för den växer och gror fortfarande.


E.

Kommentarer
Postat av: Emma

hhihi, vet vad du menar o pratar om. man tänker mycket på gamla tider ibland när man kommer hem till föräldrarna och ser sitt gamla hem. :) minnen kommer tillbaka. härligt. :)



ha en bra dag, kram emma

2008-11-27 @ 15:03:16
URL: http://curlysuecannotlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0