Efter Nudlar & Kaffe kommer Lax & Martini.

Att vara så här pass kass på att blogga är ju nästan otillåtligt, blir lite besviken på mig själv fast det är egentligen inte mitt fel. (Typisk svensk bortförklaring, det är aldrig ens eget fel =) )
Nej men jag har ju som sagt en Mac dator och var gång jag loggar in på blogg.se så stängs hela internetsidan ner. Sorgligt.

Har länge varit i stort behov av att skriva av mig, jag gör det väldigt ofta i min lilla dagboksliknande kladdbok, men jag saknar att dela med mig. När man skriver får man ut så mycket mer av tankarna känner jag, man hinner tänka extra mycket. & nu har jag så mycket jag vill skriva så jag vet inte var jag ska börja. Snurr!

Jag har flyttat till Göteborg, för alla som inte viste. Fick lägenheten och allt bara gick så jätte mega fort, helt plötsligt bar jag upp mina tunga möbler tre trappor och bodde i en riktig lägenhet, MITT i Götet.
Underbart. Ofattbart. Lever i en dröm just nu känner jag, och det ända som tog mig till nuet var träningsverken efter allt bärande. 
Meeeeen ja, vet inte riktigt var jag har mig själv. Mina tankar är här, där och i framtiden och hos tiden som varit.
Nätterna i den nya lägenheten har inte varit ensamma så ofta hittills, mamma & vänner har hållt mig sällskap vilket har varit skönt. Har vaknat enstaka nätter av polisbilssirener, hoppat upp i taket och luddigt tänkt "Vad har jag nu gjort...??!! De va inte jag!!" sen somnat om igen tillbaka till Mcdreamy, thank god for you.

Ett äventyr består väl inte bara av en dans på röda rosor utan även av snesteg på en och annan törn. Autch.
Törnen är minnena som man av någon anledning tror ska smärta, men det är en skön smärta för när jag kommer tillbaka till Halmstad eller Helsingborg och träffar alla fina igen blir det som balsam för såren och allt är bra igen.
En törn kan vara att man lever på studentpeng som gör en till fattiglapp och en ångestfeeling sveper över med en storm, men så mycket mer man uppskattar när pengarna kommer in och uppskattar kämpandet efter jobb när dom ringer från ett företag och vill ha en på intervju, sen direkt vill att man börjar jobba dagen efter. 
Jag gillar törnar har jag kommit på. 
För efter törn kommer läkning.
Efter regn kommer solsken.
Efter nudlar och kaffe kommer lax och martini.
Efter knoppen kommer blomman.




Soon back on track as a flower,
with a little taste of life,,

Lots of Love.

Erika

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Japp erkänn det finns hopp för oss med ;) Riktigt fint skrivet i slutet.. Eller allt va bar men... slutet var finast! 10 poöng eller ja du poa som dom sägar i la france! :P Ta det lugnt uppe på vågen! P

2008-04-17 @ 03:29:08
URL: http://ihsus.blogg.se
Postat av: Rasmus

Men lilla gumman varför skriver du inget nytt?! :D

2008-04-24 @ 17:23:28
URL: http://ihsus.blogg.se
Postat av: Bewitched

tack så mkt!! :)
ja hör av dig, hade varit kul o fika!

2008-04-25 @ 14:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0