& så var det han som gick på ta...peten.


"Att gå på tapeten" fick jag för mig var ett användbart uttryck. Jovisst, det är kanske användbart men det finns tydligen inte som ett klassiskt uttryck. Hoppsan ja, jag blandade ihop det med att "klättra på väggarna".
Bakgrunden är rolig, en helt vanlig bakis dag: Lisa, Bex & jag var hemma hos mig och lyssnade på nya favoriter.
När vi lyssnade på Ugglas nya "Pärlor åt svin" Sjöng jag lite fel = "Han som gick på tapeten" när det var att han gick på "tabletter". Övertrötta som vi var njöt vi av ett gott skratt, som förhoppningsvis förlänger livet!

Nu ska jag och min bror vandra och hyra film, fortsättning förljer sen...

Dagens miss # 1:
Fittz Hole
heter en fotbolls-spelare i Wiegan jag tolkade det en aning fel hmm jo = "Fitt svål"
ooou vilket namn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0