När ska ballongen smälla?

Jag ser mig själv inlåst i ett jätte stort vitt rum. I mitten av rummet finns en stor,
mega stor, ballong från vägg till vägg, tak till golv.
Hela tiden jobbar jag på att komma till andra sidan av ballongen genom att försöka trycka mig
förbi ballongen på sidorna och längs golvet.
När jag verkligen är envis försöker jag springa rakt in i den för att förhoppningsvis få den att smälla.
Men så länge ballongen är fylld med mer av min oro och längtan efter mina fina öden, är den starkare
än jag som självsäker person i helhet.
Den dagen mitt hopp, längtan och framför allt tron på mig själv ökat till en grad som är säker
så kommer jag att ha lyckats smälla ballongen. & där väntar nått som verkligen är mitt!

Så länge reflektionen skrämmer mig kommer ballongen vara starkare. Skärpning.
Men jag kommer lyckas, jag vet det!


Ballongen är rosa i min värld förresten, hur ser din ut?









Förjagtyckerduärsåfin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0