En väg som kan ta mig till en möjlig förändring.

Idag var ännu en energigivande dag.
Gick en lång promenad och njöt av att ännu en dag i hösten var så vacker.
Helt otroligt att solen, ljuset, gör så himla mycket större skilnad på humöret än om det är mörkt och grått.
För vissa har det nog större betydelse än för andra.
Nu när mamma bor i Båstad så är det ännu ett område som ska utforskas och det är kul.
Vi gick upp på en jätte stor äng högt upp på en kulle och vilken utsikt, damn!!


        
      



Mamma och Lillebror hade bestämt att vi skulle se på bio, på Ratatouille. (Råttatouille)
Så det gjorde vi. Jag måste verkligen rekomendera den. Så Fin film!!
Inte bara underhållande men budskapet var otroligt och jag tror att för oss lite äldre blir den desto tydligare.
Att se en barnfilm är minst lika bra som att se en vanlig vuxenfilm som är menad att ge budskap.

Ratatouille är egentligen en maträtt bestående av grönsaker. Obs! :)

I filmen kommer det tydligt fram hur man har sin längtan efter förändring coh
hopp om att lyckas med det man vill göra i livet, även om man är en liten råtta.
Det sköna med filmen är att råttorna och människorna inte har direkt komunikation genom språk,
utan de förstår varandra ändå. Att tala samma språk är annars väldigt typiskt för en disney film.


  





Pappa råttan:  "Vart ska du gå?"
Råttan Remy:  "En väg som kan ta mig till en möjlig förändring."



Vackra dag,,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0