Jag mailar GB om Lussebulle Sandwich vet ja..

Nu är det så att jag har bara hittat EN glass i världen som jag verkligen älskar oerhört mycket. Kanske inte så konstigt i och med att jag är en riktig sucker av saffran, åååå jag älskar lussekatter läskigt mycket!
Förra sommaren hittade jag denna spännande glass i en "typ" övergiven kiosk, låter lite konstigt kanske men det är oftast i bakgatekiollorna man hittar små goda fynd...jo, juste denna Lussebulle sandwich. Oh My God! Nam nam.
Verkligen Nam nam!!

Härom veckan hittade jag och Elsa glassen igen, jag blev supersugen, superhappy och super"Mmmmmmmmm..":ade under hela tiden vi käkade glassen + 10 minuter efter. Ni borde snart vara övertygade om att det är en god glass va?! :)



Idag tänkte jag att varför inte maila till GB Glace och tala om detta för dem och hoppas på att den ska komma tillbaka. JA!

Så här löd mailet:

"Hejsan GB Glace,
Får nått år sedan hittade jag Lussebulle Sandwichen och jag tror aldrig att jag
har fått en mer underbar smakupplevelse. Jag är ingen jätte glassälskare men den
är verkligen förtrollande god, just för att jag tycker att saffran passar så bra i glass.
Varför finns den inte längre?
Ibland kan jag ha turen att promenera förbi nån liten kiosk där det finns några
enstaka kvar. Då köper jag hem allihopa, för jag ääälskar verkligen den glassen.
Jag önskar SÅ att ni kan börja tillverka dem igen, men om det är så
att ni absolut inte kan så kanske ni har ett lager över som ni kan skeppa till mig så jag kan
fylla mitt lager.

Med vänliga hälsningar,
Erika"



När jag får svar så lovar jag att informera er.

E. / SaffranLover

Kommentarer
Postat av: Anonym

supterfint gumman! ÅH jag blir så glad att du skriver igen.. jag älllllskar det ju=) / Elso

2009-05-15 @ 11:54:31
Postat av: Ellie

Yey!

Tack så jätte mycket! =) Ja! Jag var i Grekland en vecka och sedan så drog jag till London nu i Fredags! Kom i söndags! =)

Hur är allt med dig!? Det var ett tag sedan! Stor kram!

2009-05-15 @ 16:31:58
URL: http://benora.blogg.se/
Postat av: cicci

Nä men se där. Kul att du börjar skriva igen. Brukar va här inne o glutta runt med jämna mellanrum och helt plötsligt hade det hänt något =) Det gör mig glad och varm i hjärtat att du verkar må bra med kärlek och lägenhet och allt. Hoppas du har hittat en plats där du är lycklig och till ro med allt. Jag kommer komma o hälsa på i Helsingborg, det ska du veta. Kanske i Augusti, innan dess har jag inte tid. Och du får lova mig att slå en signal om du är i H-stad krokarna så får vi ut och swinga som back in the days... haha, så länge sedan är det iof inte, fast länge sen iaf.



Puss puss till min syster i själen. Jag tänker på dig ofta ska du veta!

2009-05-15 @ 17:47:43
URL: http://ciccet.blogg.se/
Postat av: cicci

Vad knas att vi skrev till varandra samma dag. Hade inte sett din kommentar när jag skrev här =) Det är ett tecken på något gott tror jag!!!



Pussar o kramar Baby-B!!

2009-05-15 @ 21:25:03
URL: http://ciccet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0