Jösses...

Idag var det en rätt effektiv dag trots att det blev många timmar spenderade i bilen.
Var hos Elsa och myste igår, jätte skönt att umgås med old friends in good old home town. Känns som jag aldrig slutar älta om hur skönt det är. Det är dock lite små jobbigt att jag inte har alla mina saker här, jag är så prylkär i det som är MITT. Idag åkte pappa och jag iaf till Göteborg till lägenheten och hämtade lite kläder och viktiga saker. Det viktigaste var väl att jag fick hämtat mina räkningar så att dom blir betalade - done!

Trots allt känner jag en oro i kroppen. Saknar min morfar väldigt mycket och tänker på honom hela tiden nu! Han är rätt dålig just nu och att jag befinner mig i Sverige och han i Belgien gör det väldigt mycket jobbigare. Jag vill åka dit nu bara sitta i deras vardagsrum, prata och lyssna på hans dumma skämt som alltid kommer brinna lika starkt hur dålig han än skulle bli. Vill åka dit för att ge mormor en hjälpande hand, hon ser aldirg till sig själv utan skulle kunna jobba på tills hon stupade.
Jag förvånas alltid över hur mycket styrka & vilja äldre människor har, i alla fall Min Oma & Opa.
Jösses, vad jag Älskar dem!

Nu ska jag hämta upp ljusstakarna, för inte ska vi vara mycket senare än alla andra, och göra det lite mysigt här hemma.

Ha en fin kväll.


E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0