Mycket pengar för ingenting.


Irritationsmoment 1. :


Att inledningsnumret på Eurovision igår kostade Ryssland TIO miljoner kronor ca. Är detta inte galet patetiskt och otroligt onödigt? Jag vet att man inte kan förstöra sin vardag med att tänka så här men jag vill tänka på det och det känns rätt, Just ATT : Tänk om man la pengrana på välgörenhet i stället?!
Om de 10 Miljonerna hade gått till att hjälpa svårt utsatta hade man i princip
bygga riktiga hem, kunnat stilla hungern & ordna undervisning till en hel del som behöver i tex Afrika en längre tid.

Varför gör man inte Eurovision till en välgörenhets gala?

Jag kan förstå att byggarbetare och de som kämpar i månader med att
bygga upp skiten ska ha lite pengar för det. Absolut. Om inte för annat kan dom
 ju spara till en rygg- eller höftoperation. Vem vet kanske blir aktuellt på deras äldre dagar.
Men det skulleju kunna kunna komma spontant från artister och anordnare att skicka en bibba
stålar till de organisationer som sliter för att rädda världen. Då kan jag med lite mer
gott samvete äta min glass framför Eurovision och kanske till och med slå en pling för att
rösta på nått lagom kasst bidrag.


fattig



Aja vad vet jag.
I alla fall bättre än att lägga ner 10 miljoner för ett meningslöst öppningsnummer
som blir bortglömt sekunden efter.


E.

Kommentarer
Postat av: bjölsie

Klänningen på Malena kostar 47 tusen euro

2009-05-17 @ 22:16:34
Postat av: cicci

Och så kostar det ungefär en miljon för artistens skivbolag för att sponsra hela skiten med bakgrundsdansare, hotell, flyg, pr osvosvosv. Så det blir mycket pengar med tankepå hur många artister som deltar. Men, det är ändå bara småsummor om man jämför fotbollsVM o sånt. I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVE EUROVISION! O för en gång skull vann rätt låt! I´m in love with a fairytale. Vackert =)

2009-05-18 @ 16:22:39
URL: http://ciccet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0