Meeen VA Fan, Okey!!

(Jack Johnson & jag en Torsdagkväll i Maj: "Hej vi är tillbaka" - säger Erika,
"When the morning light sings, and brings new thing.." - sjunger Jack.)



Nu har jag nog haft det uppehåll jag behövde från bloggen, eller nja vi får la se hur länge jag håller. Det börjar ju bli ljusare tider, mina dagdrömmar blir gladare och flummigare och vad kan möjligtvis vara roligare än att delar med sig lite av sin vardag igen.
Inredning!
Det är det nya i mitt liv. Överallt jag befinner mig ser jag nya tuffa saker, jag får ideér och det bara kliar otroligt mycket i mina fingrar att få sätta igång med nått pyssel projekt.
Kan ju inte bli bättre när jag får lov att tala om att jag snart ska flytta in i min nya lägenhet :)
Jorå, i Helsingborgs City. Södra delen av staden: kulturellt, billig frukt på torget och dofter från nyrostade jordnötter och vattenpipor. Känns bra.

OCH på tal om inredning så har jag även inte kunnat låta bli attt söka till en inredningsskola i höst. Jag gjorde det egentligen mest för att testa, se om jag kommer in och så, vill egentligen inte plugga fören om ett år. Men om jag nu kommer in så vet jag inte vad jag tar mig till. Vet att jag kommer att vara sååå sugen, så kommer inte kunna vänta ett helt år.. aja, :) tar det som en rolig överaskning och får då se vad jag gör med den !

Idag var jag och papi en svänings på Framtid Loppis på Väla Södra. Dra DIT vet ja.. Massa grymma saker kan man hitta, allt från gammeldags stil i möbler, porslin, kläder och gamla prydnader. Jätte roligt!
Något som jag varit ute och kollat efter länge som jag tänkt mig till min nya lägenhet är en lagom stor kista som jag kan ha som soffbord.
Otroligt praktiskt, då man kan gömma onödigt strunt eller hemlisar i den + att det är snyggt!
Ska man hitta en i en vanlig möbelbutik brukar de ligga runt 1000-2000 kr, men jag hittade en idag för endast 200 kr.. Hoppsan vad jag blev lycklig :)



Schnyggt som faaaen!


Weeeell, jag kommer strax med mera.

E.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vännen! vad har du sökt? du stannar väl här nere i skåne nu ett tag? måste ses snart!

2009-05-14 @ 19:13:00
URL: http://mividaloka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0