Hata v.s Älska



Go'kväll Allihoppa.
Ännu en dag jag varit dålig på att skriva men jag är inget jätte blogg proffs och vissa dagar känns de mindre viktigt helt enkelt, även om det allt som oftast är väldigt roligt attt dela med sig av vardagsbetraktelserna man upplever.

Idag har varit en lång dag, varit i skolan, fixat hemma, lekt och myst med Tino samt har jag varit lite ledsen. Vet dock inte riktigt vad det är. Allt är egentligen väldigt bra men jag är så grymt omotiverad i skolan just nu att jag faktikst mår dåligt av det. Sen får jag sånna 'längtans' känslor ibland, och idag har jag haft det för Halmstad. När jag åkte till skolan i Halmstad idag kände jag hur mycket jag verkligen saknade de och jag önskade bara att Tino kunde komma flygandes med sina fina öron så vi kunde stannat där ett tag. Behöver mina vänner som är där och stadens storlek är inte så pjokig ändå. Många gånger tänker jag och vet att jag haft otrolig tur som har denhär lägenheten här i Göteborg, jag är absolut inte ensam men jag känner mig mer ensam än någonsin vissa dagar. Varför vet jag inte riktigt.
Okey, inte så ensam nu längre när jag har Tino men ni vet, allt det där sociala. Är jag dum som har flyttat hit och redan känner en längtan tillbaka söderut? Vem vet inte du vem vet inte jag.

Halmstad har varit underbart mot mig och det är närmare hem till Skåne där jag har en stor del av mitt liv.. på paus. eller inte på paus där flyttar & kommer tillbaka människor hejvilt med men MITT liv där hemma är på paus.. och jag saknar det. Vill vara nära de. Inte såhär suck-stonk-stön-blä-boho-långt-bort.
Jag ångrar inte att jag flyttade till Göteborg för det har varit jätte nyttigt för mig men nu när jag varit här ett tag så börjar man känna om det verkligen kan bli en del av mig. Den stora staden med pulserande gator och ett stressat hjärta precis utanför min dörr. Absolut kan jag känna att det är en del av mitt liv som är kul och spännande, men å andra sidan saknar jag utsikt över öppna fält och lite andrum närmare än en timme bort. Något man är van vid sen uppväxten. Jag antar att man inte kan veta säkert var man hör hemma innan man provat sig fram. Tålamod är en bra gåva då. Kanske är det bara en dagens svacka vi får se. Känner mig som ett litet barn ena dagen hatar man något andra älskar man det! Lustigt va!?




E.

Kommentarer
Postat av: Emelie

jag har en exakt likadan dag idag gumman! onskar vi kunde vara nara varandra..

2008-10-28 @ 20:32:45
Postat av: Lina

sådär kan jag okså känna ibland.. JObiigt,,,

jag bor i Oslo jue,,, =)

So gott gumman!

2008-10-28 @ 21:42:25
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: En Älskarinnas Bekännelser

Det är så. Men man kommer nog alltid längta tillbaka ibland.

2008-10-29 @ 09:16:49
URL: http://secondlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0