En lååååång dag med massa intressant!

Oooohoy vilken dag. Här sitter jag nu med mina room-mates och är tillbaka i skrutthotellet. Herregud måste jag säga detta har varit en givande, en social, en lärorik och en tröttsam dag om värst och främst hade vi knappt någon aning om vad vi skulle göra egentligen på mässan. Men det fick vi snabbt reda på. Med Högskolans t-shirts på och ett leende på läpparna skulle vi nu mingla runt bland besökare göra observationer och intervjuer. Denna data ska arrangören Arbetsmiljöforum ha användning av senare så att dom kan utveckla och förbättra tiull nästa år.

Det bäsat med idag var att jag fick gå på ett föredrag för att obserevera. Och trots att jag gick ovetande dit, gick jag frälst därifrån. En tjej som heter Maria Lundquist berättade om en metod som heter Tomatis. De handlar om en viss musikterapi. Som förbättrar koncentration, tal och röst, motorik och koordination, kommunikation och lyhördhet, läs- och skrivförmåga och sömn. Motverkar stress och utbrändhet. Ni får läsa mer om det på Tomatis.se.

Det var såå jävla intressant och hon berättade om det med sådan personlighet & passion. När hon stog där och berättade om det sa hon även att dom ville "nå ut" till mer folk. Jag fick direkt en idé att jag kan skriva ett utvecklingsarbete med dom. jag tog tag i det direkt. Började snacka med henne om de efter föredraget och då trodde hon nog att jag var värsta snurrhönan för jag va så uppe i varv =) Hon sa att jag skulle komma bort till deras station senare och det gjorde jag, Då fick jag snacka med en äldre gubbe om mina ideér och han tyckte det verka skit bra och intressant. Så nu ska jag kontakta honom igen senare och så ska vi prata om ett möjligt projektarbete ihop! Guuu så kul =)

Har även fåttt snacka lite med Mikael Tornving . Han var konferencier på WokingLife 2008 och han är utöver en grym komiker, beteendevetare och undersköterska bla. Så tänkte jag, aaah vafan, kan väl ta och snacka lite med honom med och det fick jag. Han skulle nämligen hålla i en debatt senare så jag frågade lite om den och såvidare. Han är en kul prick.

Utöver bra kontakter så har vi fått mycket bra mat serverade, vi satt i en sal där NHL-spelare tidigare denna veckan suttit på sina svettiga rumpor dennna veckan. =)


Vet att jag varit kass på att skriva nu men svårt när jag varit i Globen hela dagen. Orkar inte heller lägga in några bilder idag så får bli att anstränga sig lite extra och göra det sen när jag kommer hem. Imorn ska vi till Globen igen tiiiidigt och sen ska vi dra oss hem vid femtiden. Ojojoj. Tycker detta varit lärorikt. Okey jag erkänner, det var bra att jag åkte hit trots allt!


E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0