Smultronpalats



Jag sprudlar i fantasin vid mitt smultronpalats.
Idag lever jag i mig själv. Jag har terapistädat för både min psykiska och fysiska hälsa, något som ofta hjälper väldigt bra. Har inte du märkt att om även om det suger att sätta igång att städa så när man väl är igång så mår man väldigt bra? Så känner jag det iaf. Med de menar jag inte att jag ska bli städerska hemma hos någon av Er, NEJ. Men i mitt eget hem är det underbart att efteråt kunna mysa i det heliga rena och samtidigt känna sig något klarare i huvudet.

Framtiden är ovis men samtidigt kan man styra in den på rätt spår för sig själv. Det svåra för min del är att verkligen ta tag i trådarna och fläta ihop dem snyggt utan trassliga knutar och toviga tippar.
Idag gjorde jag ännu lite samtal, skickade några mail och blev ännu mer säker på hur jag ska göra.
Till våren kommer jag att bo i Skåne igen, jag kommer plugga Sociologi C i Lund och förhoppningsvis ha fixat mitt körkort.

Erika har idag kommit på att:
...hon är svag för konstiga saker.
...gamla tanter med rullatorer pratar mer med varandra än andra, antagligen för att dom behöver en paus i promenaden.
...även väggar blir dammiga.
...hon fortfarande INTE tycker om brysselkål...
...men att hon nog skulle kunna äta hur många Lussecats som helst, helst på en gång.
...man kan njuta av ETT glas rött en Onsdag.
...det kanske skulle vara liiite skönt att ha körkort.
...att hon har ärvt ansiktsdrag av farmors far.
...att man i fantasin kan ha hur många Smultronpalats man vill. Underbart.


E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0