Pre-Christmas.



Tuddeloo!
Vaknade till burr burr väder igen, det har nu varit ett trist regnväder alla förmiddagar senaste tiden, sen spricker de upp framåt eftermiddagen. Tarantino tycker det är grymt shitty att vara ute i regn, han bara piper hela tiden att han vill hem och att han fryser om sina tassar.
Jag lät honom värma sig hemma ensam en kort stund medan jag traskade iväg mot biblioteket där jag skulle hämta ut ngtra bäcker om Ungdomsdemokrati som jag bokat. Det var ett litet pre-christmas äventyr att vandra längs Avenyn och hem. Föst påvägen upp gick jag bakom en farbror som satt i en sådär el-rullstol och vislade "Jungel bells" om & om igen, lite mysigt men jag hann vika av in till biblan lagom till jag började tröttna. På vägen hem skulle jag in och handla lite mat på Coop.

Ååååå vad jag älskar Coop nu. Först fick alla en ros och ett hjärligt välkomnande när man gick in där. Jag kände mig direkt speciell (vilket antagligen var meningen..) sen hade de en massa provsmak, vilket är skit bra om man är fattig student. Så jag passade på att trycka i mig lite skinka, korv, ost & slutligen glass för att stilla hungern.
Glassen var höööjd-punkten..."Äntligen!!" sa jag till den lille fröken som severade, JO, Saffransglass, pure helig Saffransglass. Trots det inte så snälla priset så var jag tvungen att köpa med mig en burk hem :) Smarrsmarr!
Så skinkan som kom från Munka ljungby (Skååånes vackra slätter), Den Magiska Glassen & några nybakade frallor hängde med mig hem.
Ikväll kommer Anna, blir lite myskväll, ice-cream och Movie :)



Har Även snackat med Hauset idag, blev verkligen glad att han ringde. Så länge sen nu. Svårt det där, när man har vänner som alltid stått en så nära. Tidigare har man setts varje dag och gjort så mycket roligt tillsammans i det lilla gäng vi var! Nu är jag här, i göteborg och han i Lund. Inte är de omöjligt att ses men vi har konstaterat att med våra inkomster blir det svårt att ta en week-ens hit eller dit. Aja, till jul så ses vi igen och det ska bli skit kul!


E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0