Liten knut i magen.

Sitter hemma hos mamma igen. Var i Halmstad en snabbis i gårkväll och kalasade med de härliga gänget; Pill, Loll, Sanna, Hedda & Loppan, Mackan. Mandus, Olof & Björn. Alltid lika underbart att umgås med dem, spontant och roligt. Man känner sig liksom hemma. :)
Just nu vill jag inte alls tillbaka till Göteborg. Känns väldigt tråkigt. Vill bara vara hemma med mamma eller hänga i Halmstad.
Pill och jag har den senaste tiden snackat väldigt mycket om att vi vill tillbaka till Halmstad och just nu känns det oerhört tilldragande. Att hyra en lite större lägenhet som vi i såfall ska dela på, hon, Tino & jag.
Vad ska jag liksom i en storstad att göra egentligen? Nått jag kanske borde ha tänkt på tidigare men man måste vill prova innan man vet... Visst, man har nära till allt, verkligen ALLT men det är inte så roligt de heller. Alltid intensivt och man får ingen lugn och ro. Jag kan sakna de att man får ta bussen in till stan eller en lite cykeltur föratt komma dit man vill. Känna att om man vill ut för att promenera så finns det andrum nära, utan att man ska behöva få femtio avgaspustar på sig och bli stoppad av den ena röda gubben efter det andra. Aja, nu vet jag ju hur det känns och de var nog helt enkelt inte nått för mig. Ska iaf känna efter några månader till och har det inte ordnat upp sig så blir de helt klart en flytt söderut mot mer slätter och mindre shopping.


Pill & jag in Gooothenbuurg,
 Snart kanske vi flyttar ihop i en stad där vi inte känner oss så små i jämförelse med omgivningen.


E.



Kommentarer
Postat av: cicci

Aah, sweet!! Förstår vad du menar, i know the feeling. Vi får försöka hitta på fler roliga saker här i Gbg tycker jag =) Pusspuss









2008-11-02 @ 11:07:19
URL: http://ciccet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0