Nobelpris för betydelsefulla uppmärksammanden,,


Vaknade idag och kollade lite på "Efter tio" med Malou Von Sivers, det kan man lära sig massor av måste jag säga. Först såg jag en intervju med en bisexuell typ, lite mindre intressant för min del men dock kul för att man får höra hennes syn på saker och ting.
Hon hade funnit sin rätta kärlek tillslut, vilket var en man. Då hade dom som är homosexuella dömt ut henne för att vara sen svikare. Hmm kontigt, man får intrycket av att homosexuella försöker att inte själva bli utdömda i samhället sen sätter dom henne i ett fack som svikare. Ack ja.
Konstigheter finns det ingen brist på i samhället måste jag säga.

Efter det var det dax för nobelprisutdelningen, fredspriset. Detta fick som antagligen många nu vet, Al Gore & FN.
Jag hoppas att många var och tittade på filmen, eller rättare sagt dokumentären "En obekväm sanning" som Al Gore gjorde. Så sant som namnet säger är det en obekväm sanning att se den och få det upptryckt i käften att människan har och fortfarande står för att förstöra jorden. Han vill uppmärksamma oss egoistiska djur om detta och hur vi kan försöka ta det till oss och göra en förändring. Ja, vår generation kommer nog att klara sig och även våra barn, men efter det kommer kanske generationer att ta stryk av vårt agerande, suck och sorgligt!

Fredpriset går till Al Gore & FN För att:
"sina ansträngningar för att skapa och
sprida ökad kunskap om de klimatförändringar
som människan skapar,
och för att ha lagt grunden till de åtgärder
som krävs för att förändra dessa förändringar."


Man kan ju klaga på att vädret har förändrats så drastiskt, till det sämre, de senaste åren. Ack ja. 
Dock inte utan ta lite del i det och att få lite dåligt samvete.

 
Nu ska jag plugga vidare och bli något,
kanske jag också en dag får noblelpriset för mina insatser ;)


Where is the Love!?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0